مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 13:252021-03-05بين الملل

سفر پاپ به عراق


پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان با گذشتن بیش از یکسال محدودیت های کرونایی برای یک سفر 4 روزه امروز جمعه در میان تدابیر شدید امنیتی و مقررات منع ورود به بغداد، وارد عراق شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، سفر پاپ به عراق همزمان شده با تدابیر منع تردد سه روزه که در طول مدت اقامت پاپ در عراق برقرار می باشد و همزمان دولت عراق تدابیر گسترده امنیتی برای این سفر تدارک دیده است.

در این راستا دولت عراق برای نخستین بار از مسیر فرودگاه بغداد تا مقر اقامت پاپ را نیروی امنیتی مستقر و در طول مسیر حرکت کاروان پاپ، پرچم های واتیکان و پلاکاردهای بزرگ به نشانه خوش آمد برای او نصب کرده است.

استاندار نجف اشرف نیز اعلام کرده است که مسئولیت پوشش امنیتی سفر فردا شنبه پاپ به نجف و ملاقاتش با آیت الله سیستانی، با ترکیب مشترک نیروهای الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی عراق خواهد بود و این نیروها از هم اکنون وارد مرحله عملیاتی شده اند.

هرچند برخی رسانه ها این سفر را چهار روزه اعلام کرده اند اما خبرگزاری رسمی واتیکان مدت آن را 3 روز اعلام کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا پاپ در بدو ورود به عراق در پای پلکان هواپیما در فرودگاه بغداد مورد استقبال مصطفی الکاظمی نخست وزیر قرار گرفت، در حالی که گروهی از مقام های رسمی، مذهبی و فرهنگی نیز حضور داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر پاپ به عراق

سفر پاپ به عراق