مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 09:352021-03-05سياسي

لزوم تربیت نیروی انسانی برای فعال سازی و نگهداری آزمایشگاه ها


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اهمیت فعالیت کارشناسان استاندارد آزمایشگاه ها، بر لزوم تربیت نیروهای انسانی، به منظور فعال سازی و نگهداری آزمایشگاه ها تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، غلامحسین رحیمی در کنفرانس ملی تجهیزات و فناوری های آزمایشگاه که در دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به دو نوع تقسیم بندی آزمایشگاه ها از لحاظ کارکردی و ساختاری توضیح داد: آزمایشگاه ها را از منظر کارکردی به سه دسته آموزشی، پژوهشی و خدماتی و از لحاظ ساختاری به سه بخش آزمایشگاه های مرکزی، مرجع (همکار) و تخصصی (موضوعی) می توان تقسیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت کارشناسان استاندارد آزمایشگاه ها، بر لزوم تربیت نیروهای انسانی، به منظور فعال سازی و نگهداری آزمایشگاه ها تأکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، راه اندازی سامانه شاعا را که به منظور شناسایی، شبکه سازی و به اشتراک گذاری تجهیزات وتوانمندی های آزمایشگاه های علمی کل کشور طراحی شده است، گام مهمی برشمرد و افزود: از جمله مسائل مهم در زمینه آزمایشگاه ها، موضوع رعایت استانداردهای بین المللی است.

وی در پایان سخنان خود، پیشنهاد ایجاد شرکت های منطقه ای، با حضور دانشگاه ها به عنوان سهامداران این شرکت، جهت تأمین تجهیزات و نگهداری آزمایشگاه ها را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تربیت نیروی انسانی برای فعال سازی و نگهداری آزمایشگاه ها

لزوم تربیت نیروی انسانی برای فعال سازی و نگهداری آزمایشگاه ها