مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 03:252021-03-05فرهنگي

مصائب مالی تئاتر عروسکی در سال کرونایی/ حق «عروسک ها» را ادا کنیم


ماندا عبقری با اشاره به اینکه نمایش «هایکوی پاروزن یک دست» اثری در نفی جنگ است ابراز امیدواری کرد فرصتی برای اجرای عمومی نمایش های عروسکی پیش بیاید تا حق عروسک ها ادا شود.

- ماندا عبقری با اشاره به اینکه نمایش هایکوی پاروزن یک دست اثری در نفی جنگ است ابراز امیدواری کرد فرصتی برای اجرای عمومی نمایش های عروسکی پیش بیاید تا حق عروسک ها ادا شود.

ماندانا عبقری نویسنده و کارگردان تئاتر که با نمایش هایکو پاروزن یک دست در این دوره از جشنواره نمایش عروسکی حضور دارد در این باره به خبرنگار مهر گفت: نمایش هایکو پاروزن یک دست در بخش بزرگسال جشنواره نمایش عروسکی حضور دارد.

این اثر نمایشی داستان پسربچه ای است که در جریان جنگ جهانی دوم و انفجار بمب اتم از جزیره خودش با یک سونامی به یک جزیره ناشناخته پرتاب می شود و در آن جزیره که در واقع دنیای ذهنی و ماورایی آن بچه است با یک دُرنا که طبق فرهنگ عامه ژاپن پرنده آرزوها است روبرو می شود و در ارتباطی که بین او و درنا شکل می گیرد این بچه به یک بلوغ ذهنی و فکری می رسد.

در پایان پدرش که یک پاروزن یک دست است و دست دیگرش را جنگ از او گرفته است سوار با قایق پارو می زند و در نهایت کودک را از جزیره نجات می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصائب مالی تئاتر عروسکی در سال کرونایی/ حق «عروسک ها» را ادا کنیم

مصائب مالی تئاتر عروسکی در سال کرونایی/ حق «عروسک ها» را ادا کنیم