مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 02:552021-03-04سياسي

بیانیه تروییکای اروپایی درباره پس گرفتن قطعنامه علیه ایران


سه کشور اروپایی عضو برجام طی بیانیه ای با اعلام اینکه هدفشان از پس گرفتن قطعنامه پیشنهادی خود علیه ایران «فرصت دادن به مدیرکل آژانس برای شکستن بن بست کنونی» بوده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) پنج شنبه شب طی بیانیه ای از تداوم روند کاهش تعهدات هسته ای ایران به ویژه توقف اجرای پروتکل الحاقی ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه که از طرف تروییکای اروپایی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قرائت شده، آمده است: ما به عنوان E3 [انگلیس، فرانسه و آلمان]کاملاً به برجام متعهد هستیم و [معتقدیم که]این توافق در صورت اجرا شدن، از لحاظ امنیت جمعی به نفع همه است.

سه کشور اروپایی که با کوتاهی در اجرای تعهدات برجامی خود موجب واکنش ایران در قالب تعدیل تعهدات هسته ای شده اند، در ادامه بیانیه خود اظهار داشته اند: ما به شدت از نقض مستمر تعهدات هسته ای ایران طی ماه های اخیر، از جمله اقدامات تنش زای مهمی که از نوامبر 2020 تاکنون انجام شده، نگرانیم.

به ویژه اعلامیه ایران مبنی بر اینکه دیگر اجازه نظارت های مرتبط با برجام را نمی دهد و اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می کند، بسیار نگران کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه تروییکای اروپایی درباره پس گرفتن قطعنامه علیه ایران

بیانیه تروییکای اروپایی درباره پس گرفتن قطعنامه علیه ایران