مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 01:102021-03-04سياسي

نقش والدین در همسر گزینی فرزندان/زندگی مشترک چگونه دوام می آورد


یک روانشناس معتقد است که نادیده گرفتن نظر والدین در انتخاب همسر به طور مستقیم در آینده زندگی مشترک زوجین تاثیرگذار است.

- فائزه اسدالله زاده متخصص روانشناس و زوج درمانگر، در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: دوست داشتن طرف مقابل تنها دلیل برای انتخاب همسر آینده نیست چراکه ازدواج بیشتر از آنکه پیوند دو نفر باشد، وصلت دو خانواده است.

به همین خاطر مخالفت هر یک از پدر و مادرها می تواند در درازمدت تأثیر خود را در زندگی زوجین بگذارد به همین دلیل مدیریت خانواده ها باید در اولویت زوج ها قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: مخالفت والدین با انتخاب همسر آینده تا حدودی بیانگر فاصله ارزش های دو خانواده است و از آنجایی که در فرهنگ ما، تداوم ازدواج موفق بدون رضایت خانواده ها تقریباً ناممکن است هرگونه اقدام فکر نشده یا جانبدارانه، می تواند آینده زندگی مشترک را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار دهد.

این روانشناس با بیان اینکه گاهی مخالفت های والدین دلایل منطقی ندارد، افزود: حتی اگر دلایل پدر و مادر نیز غیرمنطقی و کم اهمیت باشد باز هم لجبازی و جنگیدن با آنها توصیه نمی شود، زوجین باید آنقدر درایت داشته باشند تا بتوانند با دوستی و جلب اعتماد با پدر و مادر کنار بیایند، کمک یک مشاور هم می تواند در چنین مواقعی بسیار کمک کننده باشد، چرا که می توان با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش والدین در همسر گزینی فرزندان/زندگی مشترک چگونه دوام می آورد

نقش والدین در همسر گزینی فرزندان/زندگی مشترک چگونه دوام می آورد