مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 23:202021-03-04اقتصادي

قاچاق سیگار کاهش یافت


جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاکی از کاهش 15 درصدی قاچاق سیگار و افزایش حدود 2 برابری صادرات و واردات تنباکوی معسل است.

- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاکی از کاهش 15 درصدی قاچاق سیگار و افزایش حدود 2 برابری صادرات و واردات تنباکوی معسل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روند قاچاق سیگار در سال گذشته کاهشی بود، به طوری که در کل سال گذشته برآورد وزارت صمت از میزان قاچاق سیگار نسبت به سال 1397 حدود 39 درصد کاهش یافته بود، اما در سال جاری با مشکلاتی که به دلیل عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه در زمینه تولید این محصول ایجاد و منجر به توقف تولید در هشت واحد از 15 واحد تولید محصولات دخانی شد، قاچاق سیگار رو به افزایش گذاشت، تا جایی که در اردیبهشت امسال برآوردها از میزان قاچاق سیگار نزدیک به دو برابر دو ماهه اول سال 1398 بود.

اما از ماه گذشته میزان افزایش قاچاق تک رقمی شد و حالا هم در 9 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل قاچاق سیگار کاهش 15 درصدی داشته است.

بر اساس این آمار در 9 ماهه اول امسال 41 میلیارد و 400 میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید 40 میلیارد و 200 میلیون نخ در 9 ماهه اول سال گذشته 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق سیگار کاهش یافت

قاچاق سیگار کاهش یافت