مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 18:552021-03-04اقتصادي

رتبه نخست آذربایجان شرقی در تولید نهال شناسنامه دار کشور


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: استان با داشتن 26 نهالستان و تولید یک میلیون و 400 هزار اصله نهال رتبه اول کشور را در تولید نهال شناسه دار در سال 99 کسب کرده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: استان با داشتن 26 نهالستان و تولید یک میلیون و 400 هزار اصله نهال رتبه اول کشور را در تولید نهال شناسه دار در سال 99 کسب کرده است.

محمدباقر بی پروا در گفت وگو با خبرنگاران، در ارتباط با آخرین وضعیت نهالستان های مجاز استان، گفت: در حال حاضر 26 نهالستان در استان در حال فعالیت بوده و پنج نهالستان دیگر نیز جهت صدور مجوز اقدامات مورد نیاز را انجام داده اند.

وی تعداد کل نهال تولید شده در استان را یک میلیون و 400 هزار اصله عنوان کرده و افزود: در سال 1399 تعداد نهال هایی که در 22 نهالستان تحت نظارت این مدیریت تولید شده است یک میلیون و 250 هزار اصله بوده است.

وی با بیان این که بیشترین میزان تولید نهال بر اساس تعداد نهال در استان را نهالستان واحد هیدروپونیک صوفیان دارا است، گفت: انواع نهال های دانه دار، هسته دار، میوه ریز، میوه خشک و گیاهان دارویی در این نهالستان ها تولید می شود که بیش از 50 درصد این نهال ها به خارج از استان و گاه به کشورهای همسایه صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه نخست آذربایجان شرقی در تولید نهال شناسنامه دار کشور

رتبه نخست آذربایجان شرقی در تولید نهال شناسنامه دار کشور