مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 17:502021-03-04اقتصادي

دستیابی جهاد دانشگاهی به تکنولوژی پایه راه اندازی قطارهای پرسرعت در کشور


رییس جهاد دانشگاهی از دستیابی به تکنولوژی پایه راه اندازی قطارهای پرسرعت خبر داد و گفت: هم اکنون در دنیا از قطارهایی با حداقل سرعت 300 کیلومتر در ساعت استفاده می شود که راه اندازی این قطارها مستلزم دستیابی به فناوری های لازم در زمینه زیرساخت و ناوگان است.

- رییس جهاد دانشگاهی از دستیابی به تکنولوژی پایه راه اندازی قطارهای پرسرعت خبر داد و گفت: هم اکنون در دنیا از قطارهایی با حداقل سرعت 300 کیلومتر در ساعت استفاده می شود که راه اندازی این قطارها مستلزم دستیابی به فناوری های لازم در زمینه زیرساخت و ناوگان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پروژه سخت کاری انفجاری تکه مرکزی سوزن ریل با حضور دکتر سید حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و دکتر سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه 14 اسفند ماه در هشتمین نمایشگاه بین المللی ریلی رونمایی شد.

دکتر طیبی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با اقداماتی که درباره ساخت قطار مترو ملی کرده است به ویژه در سیستم رانش قطارهای پرسرعت که های تک ترین بخش است به تکنولوژی پایه دست یافته و قرار است با رییس دانشگاه علم و صنعت و جهاد دانشگاهی و دکتر رسولی جلسه ای در این باره گذاشته شود.

وی با تأکید بر ضرورت رسیدن به تفاهمی در خصوص ساخت واگن های پرسرعت ملی افزود: البته باید در خصوص ساخت سایر تجهیزات مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی جهاد دانشگاهی به تکنولوژی پایه راه اندازی قطارهای پرسرعت در کشور

دستیابی جهاد دانشگاهی به تکنولوژی پایه راه اندازی قطارهای پرسرعت در کشور