مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 17:152021-03-04بين الملل

برگزاری اجلاس دریایی 2021 هند با موضوع «روز چابهار»


دومین روز از اجلاس بین المللی بزرگ دریایی هند به میزبانی این کشور و با موضوع روز چابهار برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، اجلاس دریایی 2021 هند کار خود را روز چهارشنبه با موضوع تجارت بین المللی دریایی در منطقه اقیانوس هند و ماورا آغاز کرده که به دلیل اهمیت بالای توسعه تجاری این کشور در بخش دریایی، نارندرا مودی نخست وزیر هند در مراسم افتتاحیه آن به سخنرانی پرداخت.

نکته حائز اهمیت این اجلاس در نامگذاری روز دوم آن به عنوان روز چابهار بود که اهمیت این بندر استراتژیک ایرانی را برای طرف هندی نشان می داد.

همچنین در نشست های روز دوم، مقامات ارشد ایرانی همچون محمد اسلامی وزیر راه شهرسازی و دو تن از معاونین وی یعنی سعید رسولی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشته و به سخنرانی در خصوص اهمیت بندر چابهار مزایای استفاده از این بندر برای تجار هندی و در راستای توسعه کریدور بین المللی شمال - جنوب پرداختند.

هدف کلی طرف هندی در این اجلاس، اتصال هر چه سریع تر به بندر چابهار و عبور از مسیر ترانزیتی ایران در جهت دستیابی به بازارهای آسیای میانه، روسیه و افغانستان عنوان شد که در همین راستا، نمایندگان کشورهای افغانستان، ازبکستان، روسیه ترکمنستان نیز در این اجلاس حضور دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری اجلاس دریایی 2021 هند با موضوع «روز چابهار»

برگزاری اجلاس دریایی 2021 هند با موضوع «روز چابهار»