مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 15:352021-03-04سياسي

توصیه رییس قوه قضاییه به قضات درباره بازداشت های کم ادله/لزوم حفظ آبروی افراد


صدور حکم بازداشت باید برمبنای ادله متقن و قطعی باشد و توجه شود که هرگونه خدشه ای بر دلایل ناظر بر بازداشت یک فرد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، آیت الله سید ابراهیم رییسی در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه های زیر مجموعه قوه قضاییه ، اظهار داشت: کار قضاوت کار سنگینی است برای قاضی شدن دو شرط لازم است، اولی علم و دانش و شرط دوم عدالت و تقوا، و یک قاضی باید این دو موضوع را در کار خود مد نظر قرار دهد.

وی بر لزوم به روز بودن قضات تاکید کرد و افزود: در قوه قضاییه  به تمام کارشناسان توصیه می کنم مطالعات خود را زیاد کنند و از جایی که نظرات کارشناسان تاثیراتی بر روی حکم قضاوت دارد، کارشناسی به حق یکی از لازمه های امروزی است.

رییس قوه قضاییه گفت: صدور حکم بازداشت باید برمبنای ادله متقن و قطعی باشد و توجه شود که هرگونه خدشه ای بر دلایل ناظر بر بازداشت یک فرد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رییس قوه قضاییه افزود: به پرونده هایی که در دادگستری وجود دارد باید نگاه مضاعفی داشته باشیم تا روند پرونده ها با عدالت جلو رود.

وی ضمن تشکر از زحمات قضات، ادامه داد: بر مسئولان واجب است سخن مردم را بشنوند و برای رفع مشکلات مردم، حوصله داشته باشند و مسئولان باید تلاش مضاعف کنند تا کمبودهای تجهیزات، نیروی انسانی و ساختمان های قض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه رییس قوه قضاییه به قضات درباره بازداشت های کم ادله/لزوم حفظ آبروی افراد

توصیه رییس قوه قضاییه به قضات درباره بازداشت های کم ادله/لزوم حفظ آبروی افراد