مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 10:202021-03-04اقتصادي

احیای دریاچه ارومیه می تواند الگویی برای تمام دنیا باشد


مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت : برنامه ها و اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه می تواند الگویی برای تمام دنیا و برای سایر تالاب های کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مسعود تجریشی ظهر پنج شنبه در مراسم تجلیل از خدمات تلاشگران احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه فرصت طلایی است و نشان داد که می توانیم مصرف آب کشاورزی را کم کنیم و در عین حال تولیدات را افزایش دهیم، افزود: فاز تثبیت دریاچه ارومیه را در سال های 96 و 97 گذراندیم و بعد از آن به دنبال این بودیم که با کاهش مصرف آب، بهره وری آب را افزایش دهیم و کشاورزی منطقه از حالت سنتی به کشاورزی پیشرفته تر تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کف دریاچه ارومیه عمق گرفته است، گفت: این خبر خوب به این معنی است که آب جدید وارد دریاچه شده و بسیار امیدوار کننده است و انتظار داریم با آب بیشتری که به سمت دریاچه ارومیه می آید، مردم بتوانند استفاده های تفرجگاهی نیز از این پهنه آبی داشته باشند.

معاون منابع انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه می تواند الگویی برای تمام دنیا باشد، افزود: در کتاب درسی دانش آموزان استرالیا به عنوان تجربه و مدیریت ناموفق از دریاچه ارومیه نامبرده شده بود، ولی ما در کوتاه ترین زمان با علم، تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای دریاچه ارومیه می تواند الگویی برای تمام دنیا باشد

احیای دریاچه ارومیه می تواند الگویی برای تمام دنیا باشد