مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 06:352021-03-04بين الملل

نخست وزیر مجارستان حزب فیدز را از فراکسیون اکثریت پارلمان اروپا خارج کرد


ویکتور اوربان، رهبر حزب راستگرای افراطی فیدز مجارستان در نامه ای به مانفر وبر، رییس ائتلاف مردم پارلمان اروپا، اعلام کرد که این حزب از فراکسیون اکثریت پارلمان اروپا خارج می شود.

- ویکتور اوربان، رهبر حزب راستگرای افراطی فیدز مجارستان در نامه ای به مانفر وبر، رییس ائتلاف مردم پارلمان اروپا، اعلام کرد که این حزب از فراکسیون اکثریت پارلمان اروپا خارج می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، این در حالی است که چهارشنبه اعضای ائتلاف مردم، فراکسیون اکثریت پارلمان اروپا که ائتلافی از تمام احزاب راست محافظه کار اروپایی است، نشست مهمی در جهت تغییر اساسنامه حزب برای اخراج اعضای فیدز از این ائتلاف برگزار کردند.

بنوعی می توان گفت که اوربان، نخست وزیر یک دهه اخیر مجارستان که یکی از بنیانگذاران فیدز هم هست، با پیش دستی پیش از اخراج این حزب از سوی فراکسیون اکثریت، خود دست به این اقدام زد.

اوربان در بخشی از این نامه که به رهبر حزب مردم، مانفرد وبر ارسال کرده، نوشته است: هیات تصمیم گیرنده حزب مردم در اوج بحران کرونا قصد اخراج اعضای پارلمان اروپایی را دارد که بصورت دموکراتیک انتخاب شده اند.

یکی از انتقادات اصلی پارلمان اروپا به سیاست های ویکتور اوربان، غیردموکراتیک بودن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر مجارستان حزب فیدز را از فراکسیون اکثریت پارلمان اروپا خارج کرد

نخست وزیر مجارستان حزب فیدز را از فراکسیون اکثریت پارلمان اروپا خارج کرد