مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-04اقتصادي

وقتی تمام صادرات سمنان در داخل استان ثبت نمی شود


تولید سمنان سال هاست به نام سایر استان ها از کشور خارج می شود؛ وقتی تمام صادرات سمنان در داخل استان ثبت نمی شود، آمارها هم در این بخش کاهش محسوسی می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، در روزهای اخیر، آیین تجلیل از صادرکنندگان استان سمنان با حضور فعالان اقتصادی که دغدغه ای جز تولید و صادرات ندارند، برگزار شد تا از خدمات افرادی تجلیل شود که در استان سمنان، تمام ظرفیت های خود را در صنایع به میدان آورده و بخش خصوصی را پیشگام کرده اند.

اما این نشست با برخی نکات هم همراه بود که باید بیشتر مرور شود؛ نخستین نکته این است، درحالی که در کل کشور مجموعاً شاهد کاهش 20 درصدی صادرات هستیم، خوشبختانه در 10 ماه گذشته صادرات از مبدأ استان سمنان، 28 درصد افزایش یافته است.

در همین بین، صادرات از مبدأ استان سمنان در 10 ماهه گذشته از نظر وزنی 6 درصد کاهش یافته و این به معنای آن بوده که در این استان در راستای افزایش ارزش افزوده تلاش شده است.

در این مدت، در مجموع 28 هزار تن کالا با ارزش 250 میلیون دلار صادر شده است.

صادرکنندگان استان سمنان 81 قلم کالا را به 48 کشور جهان صادر کرده اند و در سال گذشته شاهد واردات 13 هزار تن کالا به ارزش 55 میلیارد دلار به استان بوده ایم که عمدتاً کالاهای واسطه ای و صنعتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی تمام صادرات سمنان در داخل استان ثبت نمی شود

وقتی تمام صادرات سمنان در داخل استان ثبت نمی شود