مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 06:102021-03-04سياسي

گذرانِ زندگی در سرمای زمستانِ بدون گاز


مردمی اهل کار و تلاش، ساده و بی ریا که در روستاهای بخش تنگ حنا از توابع شهرستان بختگان، روزگار می گذرانند و بیش از 40 سال است گاز نداشته و همچنین در تامین آب شرب مشکلاتی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، بیش از 40 سال است که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی زمان می گذرد و علی رغم فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت زدایی و توجه به روستاها، هنوز روستاهای بسیاری در سراسر کشور از جمله استان فارس وجود دارند که در تامین بدیهی ترین نیازها همچون اب و گاز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

  بخش حنا از توابع شهرستان بختگان 23 روستا و بیش از 11 هزار نفر جمعیت دارد، روستاهایی که مملو از معدن و مراکز سنگ بری و سنگ کوبی اند.

  بخش تنگ حنا مدت زمان کوتاهی است که از شهرستان نی ریز جدا و به بختگان ملحق شده است اما نکته قابل توجه درباره این روستاها عدم گازرسانی در حالی است که روستاها و بخش های اطراف گازرسانی شده اند.

  همچنین این نکته قابل ذکر است که شهرها و روستاهای جنوبی به معادن نفت و گاز نزدیک هستند اما با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی همچنان از این نعمت خدادادی بی بهره مانده اند.

  یکی از اهالی روستای بسترم از توابع بخش تنگ حنا، در گفتگو با فارس از گذر روزهای سرد زمستان و نبود گاز در این منطقه گلایه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذرانِ زندگی در سرمای زمستانِ بدون گاز

گذرانِ زندگی در سرمای زمستانِ بدون گاز