مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 06:102021-03-04اقتصادي

کف دریاچه ارومیه عمیق شد


مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه کف دریاچه ارومیه عمق گرفته است، گفت: این خبر خوب به این معنی است که آب جدید وارد دریاچه شده و نمک ها را حل کرده است که نکته بسیار امیدوار کننده ای است .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مسعود تجریشی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه افزایش یک متری عمق آب در دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است، افزود: امیدواریم با آب بیشتری که به سمت دریاچه ارومیه می آید، مردم بتوانند استفاده های تفرجگاهی نیز از این پهنه آبی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه فرصت طلایی است، گفت: احیای دریاچه ارومیه نشان داد که می توانیم مصرف آب کشاورزی را کم کنیم و در عین حال تولیدات را افزایش دهیم.

تجریشی تاکید کرد: باید در این مسیر تا 5 ساله آینده حرکت کنیم تا مطمئن شویم احیای اکولوژیکی دریاچه ارومیه اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: برنامه ها و اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه در سال های گذشته، می تواند الگویی برای دیگر تالاب های کشور و مشکلات آبی جاری باشد .

معاون منابع انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه می تواند الگویی برای تمام دنیا باشد، افزود: در کتاب درسی دانش آموزان استرالیا به عنوان تجربه و مدیریت ناموفق از دریاچه ارو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کف دریاچه ارومیه عمیق شد

کف دریاچه ارومیه عمیق شد