مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 06:102021-03-04اقتصادي

افشای جزییات جدید از تجارت طلای ونزوئلا


یک نماینده مخالف دولت مادورو گفت: ونزوئلا از طریق هواپیماهای روسی در سال 2020 به مالی در قبال یورو و دلار آمریکا طلا ارسال کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خولیو بورخس که از سوی خوان گوایدو، رهبر مخالفان به عنوان فرستاده وی در خارج از ونزوئلا تعیین شده است، گفت: طلا در مالی پالایش شده و سپس در امارات متحده عربی به فروش رفته است و به دولت نیکلاس مادورو که تحت تحریم های آمریکا قرار دارد اجازه داده است ارز خارجی بدست آورد.

آمریکا که مادورو را به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2018 ونزوئلا متهم کرده است، اوایل سال 2019 با هدف قطع درآمدهای نفتی و سرنگونی دولت مادورو، شرکت نفتی دولتی PDVSA را هدف تحریم قرار داد.

دولت سوسیالیست ونزوئلا به فروش طلا به عنوان منبع درآمد روی آورد و در نتیجه ذخایر بانک مرکزی این کشور به پایین ترین میزان در 50 سال اخیر سقوط کرد.

صادرات طلای ونزوئلا هم تحت تحریم های آمریکا قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: مادورو از سال 2016 به تشویق، حمایت و تسهیل معدنکاری غیرقانونی، توزیع و فروش طلا توسط حلقه یارانش پرداخته است و منابع طبیعی کشور را دارایی خود به حساب آورده و اکوسیستم ضعیف را نابود کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای جزییات جدید از تجارت طلای ونزوئلا

افشای جزییات جدید از تجارت طلای ونزوئلا