مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 06:052021-03-04سياسي

اسلامی ندوشن؛ سلطان نثر پارسی


حال که خوش بختانه خبر درگذشت دکتر محمد علی اسلامی ندوشن – نویسنده، فردوسی پژوه، حقوق دان و سخن شناس برجسته ایرانی- تکذیب شده نیکوترین فرصت فراهم است تا از کسی بنویسیم که توصیف «سلطان نثر پارسی» او را می سِزَد و می برازَد.

- حال که خوش بختانه خبر درگذشت دکتر محمد علی اسلامی ندوشن – نویسنده، فردوسی پژوه، حقوق دان و سخن شناس برجسته ایرانی- تکذیب شده نیکوترین فرصت فراهم است تا از کسی بنویسیم که توصیف سلطان نثر پارسی او را می سِزَد و می برازَد.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- حال که خوش بختانه خبر درگذشت دکتر محمد علی اسلامی ندوشن نویسنده، فردوسی پژوه، حقوق دان و سخن شناس برجسته ایرانی- تکذیب شده و بنای ما هم در این سلسله نوشتارها پرداختن به فرهنگ و ادبیات ایران و مردان و زنان کوشا و پویای آن در این تاریخ هزار دامن است نه آن که تا بزرگی رخت بربست خامه برداریم و چکامه بسراییم، نیکوترین فرصت فراهم است تا از او بنویسیم که بی هیچ اغراق و گزافه گویی توصیف سلطان نثر پارسی او را می سِزَد و می برازَد.

سال ها پیش که دوستی از من خواست دو الگوی درست و پاکیزه نویسی را معرفی کنم بی هیچ درنگ و تردیدی گفتم نخست و بی گمان گلستان سعدی که جدای محتوا و حکایت ها - که به هر حال به عصر پیشامدرن تعلق دارد- به لحاظ نثر و شیوه نوشتن، پارسی معیار است و اگر به جای د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلامی ندوشن؛ سلطان نثر پارسی

اسلامی ندوشن؛ سلطان نثر پارسی