مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 18:362021-03-03اجتماعي

کرمانشاه یکی از زیستگاه های مهم آهوان ایرانی است


معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه یکی از زیستگاه های مهم آهوان ایرانی است.

- آذر ولی زاده شامگاه امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت 13 اسفندماه به عنوان روز جهانی حیات وحش، اظهار کرد: زیستگاه های حیات وحش در استان کرمانشاه دارای تنوع حیوانی قابل توجهی است، به طوری که پناهگاه حیات وحش قراویز زیستگاه آهوان ایرانی و پناهگاه حیات وحش زله زرد زیستگاه آهو، کل و بز، قوچ و میش است.

وی با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش زله زرد نیچ اکولوژیک بسیار قوی دارد، افزود: استان کرمانشاه یکی از زیستگاه های مهم آهوان ایرانی است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از محیط زیست در این استان ارتقا زله زرد و قراویز به پناهگاه حیات وحش و ارتقا منطقه امروله و دالاخانی به منطقه حفاظت شده است.

وی به مزیت ارتقای مناطق حیات وحش به یکی از مناطق چهارگانه محیط زیستی اشاره کرد و ادامه داد: اعزام نیروهای بیشتر به منطقه و تخصیص امکانات بیشتر برای این نیروها از ویژگی های ارتقا مناطق مربوط به حیات وحش است.

ولی زاده به افزایش تعداد حیوانات حیات وحش اشاره کرد و گفت: تعداد آهوان در دشت قراویز، کل و بز در بوزین و مرخیل و قوچ و میش در زله زر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه یکی از زیستگاه های مهم آهوان ایرانی است

کرمانشاه یکی از زیستگاه های مهم آهوان ایرانی است