مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 15:452021-03-03سياسي

منابع طبیعی را برای آیندگان حفظ کنیم/لزوم فرهنگ سازی در عرصه صیانت از منابع طبیعی


یکی از مراجع تقلید با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در عرصه صیانت از منابع طبیعی، خطاب به مسوولان سازمان منابع طبیعی کشور گفت: شما باید دائما در حال مطالعه باشید تا بدانید از کدام وسیله بهتر می توان برای حفظ این منابع بهره برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله بیان کرد: این که در سیره ائمه معصومین(ع) آمده است که اگر برایشان آبی می آوردند، نیمی را می نوشیدند و نیم دیگرش را در گوشه ای قرار می دادند تا بار دیگر از آن استفاده کنند برای ما یک درس است که بدانیم نباید حتی به اندازه نصف لیوانی هم آب را اسراف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه همگان باید در حفظ منابع طبیعی نهایت دقت را داشته باشند، خاطرنشان کرد: گاهی با انجام کارهای مختصر در زمینه حفظ منابع طبیعی می توان بهره زیادی برد؛ با کاشت گونه های گیاهی سازگار با آب کم و هوای گرم در مناطق خشک و بیابانی می توانیم بیابان زدایی کنیم؛ باید از تجارب کشورهای دیگر که در این مسائل سابقه دارند استفاده کرد.

وی بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری همچون قطره ای و بارشی را در جلوگیری از هدررفت آب ضروری دانسته و افزود: منابع طبیعی از نعمت های خداوند است، از این رو باید قدردان و شکرگزار آنها باشیم و شکرگزاری نیز به این است که در راه درست از آنها استفاده کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع طبیعی را برای آیندگان حفظ کنیم/لزوم فرهنگ سازی در عرصه صیانت از منابع طبیعی

منابع طبیعی را برای آیندگان حفظ کنیم/لزوم فرهنگ سازی در عرصه صیانت از منابع طبیعی