مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 13:452021-03-03پزشكي

3 اقدام برای جلوگیری از ابتلای انسانی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان


رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور کاملاً تحت کنترل است، گفت: با این حال برای جلوگیری از هرگونه انتقال از حیوان به انسان 3 اقدام اجرایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز سازمان بهداشت جهانی تأیید کرد که در روسیه 7 کارگر مرغداری به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مبتلا شده اند به این معنی که برای اولین بار این بیماری از حیوان به انسان منتقل شده است.

از آنجایی که این بیماری در 63 نقطه از کشور ما نیز شیوع داشته این نگرانی وجود دارد که آیا امکان ابتلای انسانی در کشور ما نیز می تواند باشد؟  با رییس سازمان دامپزشکی کشور در این باره گفت وگو کردیم.

علی صفر ماکنعلی در پاسخ به اینکه با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازامروز سازمان بهداشت جهانی  چه اقداماتی برای جلوگیری از انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از حیوان به انسان دارید، گفت: برنامه جامع راهبردی پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور اجرایی می شود که وزارت بهداشت هم از ارکان این برنامه است، بنابراین وزارت بهداشت هم در این باره برای جلوگیری از انتقال این بیماری فعالیت می کند.

وی افزود: در سازمان دامپزشکی کشور هم سه اقدام مهم انجام می گیرد، نخست اینکه همه افرادی که در ارتباط با تولید، پرورش، نظارت و جلوگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 اقدام برای جلوگیری از ابتلای انسانی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

3 اقدام برای جلوگیری از ابتلای انسانی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان