مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 11:252021-03-03سياسي

نسخه الکترونیک تامین اجتماعی از منظر قانونی


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنای قانون نسخه الکترونیک را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا به نقل از سازمان تامین اجتماعی، مصطفی سالاری در یادداشتی پیرامون مبنای نسخه الکترونیک نوشت: اجرای نسخه الکترونیک از دو جایگاه قانونی برخوردار است؛ 1) تبصره 17 قانون بودجه سال 1399، بند ز ؛ بر اساس این قانون، سازمان های پایه بیمه درمان یعنی سازمان تامین اجتماعی، بیمه سلامت و سایر صندوق ها موظف هستند تنها نسخه های الکترونیک را پذیرش نمایند.

2) ماده 74 قانون برنامه ششم؛ این قانون مشخصا گفته است که وزارت بهداشت مکلف است ظرف دو سال اول اجرای قانون نسبت به استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان اقدام نماید.

بنابراین اجرای نسخه الکترونیک یک تکلیف است و ما در سازمان تامین اجتماعی سازوکار فنی و اجرایی این تکلیف را به سهم خود و بر اساس وظیفه فراهم کرده ایم.

به گونه ای که از اول آبان امسال، 100درصد آماده پذیرش نسخه های الکترونیک به دو طریق بودیم؛ یا از طریق سامانه های سازمان تامین اجتماعی یا از طریق سامانه های درمانگران و مراکز ارائه خدماتی که از طریق نرم افزار واسط API به سامانه های سازمان متصل شوند.

از سوی دیگر رییس جمهور محترم در تاریخ پانزدهم دی 1399 در شورای اجرای فناوری اطلاعات و نیز جلسه قبل از آن، تسریع و تاکید کردند که نسخه نویسی الکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه الکترونیک تامین اجتماعی از منظر قانونی

نسخه الکترونیک تامین اجتماعی از منظر قانونی