مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 07:352021-03-03پزشكي

رتبه بالای چهارمحال و بختیاری در ابتلا به بیماری ام اس


دبیر انجمن بیماری های خاص چهارمحال و بختیاری گفت: استان در دو بیماری ام اس و سرطان به نسبت جمعیت، رتبه نخست کشوری را دارا است که علت این آمار بالا، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری دبیر انجمن بیماری های خاص چهارمحال و بختیاری گفت: استان در دو بیماری ام اس و سرطان به نسبت جمعیت، رتبه نخست کشوری را دارا است که علت این آمار بالا، فقر فرهنگی و فقر مالی است.

معصومه معمارزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیماران خاص چهارمحال و بختیاری شامل بیماران هموفیلی، ام اس، تالاسمی، کلیوی، ای بی یا پروانه ای (EB)، اوتیسم، ام پی اس ( MPS که به دلیل جهش در یک ژن رخ می دهد)، اس ام آ ( SMA، بیماری عصبی عضلانی ژنتیکی) هستند.

وی با بیان اینکه انجمن بیماران کلیوی به صورت مستقل فعالیت دارد، افزود: حمایت از این بیماران توسط مجموعه ما به صورت کمتری صورت گرفته و بیشتر تمرکز بر بیماران ام اس و سرطان ها بوده که علت آن میزان بالای فراوانی آن ها است.

دبیر انجمن بیماری های خاص چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی 3700 بیمار خاص در استان، گفت: از این تعداد 1760 نفر بیماران مبتلا به ام اس بوده که باید گفت آمار واقعی این بیماران بیش از این تعداد است.

معمارزاده در خصوص میانگین سنی بیماران خاص در استان، توضیح داد: نمی توان سن خاصی را برای بیماری های متعدد بیان کرد، به عنوان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه بالای چهارمحال و بختیاری در ابتلا به بیماری ام اس

رتبه بالای چهارمحال و بختیاری در ابتلا به بیماری ام اس