مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 07:102021-03-03سياسي

8 اثر ناملموس کرمانشاه ثبت ملی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از قرار گرفتن هشت اثر ناملموس استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از قرار گرفتن هشت اثر ناملموس استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی کشور، پرونده هشت اثر ناملموس استان کرمانشاه مورد داوری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این نشست، باارائه مستنداتی از واجد ارزش بودن این هشت اثر، برای ثبت ملی شدن آنها دفاعیاتی ارائه دادیم که مورد قبول اعضای این شورا واقع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مولودی خوانی حضرت رسول(ص) در مسجد پاوه را از مهمترین میراث ناملموس ثبت ملی شده استان در این نشست خواند و افزود: این مراسم که سابقه ای بسیار طولانی دارد، هرساله به مناسبت ولادت حضرت رسول(ص) در مسجد پاوه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم با حضور جمع زیادی از مشتاقان پیامبر مهر و رحمت از کرمانشاه و استانهای همجوار و حتی میهمانانی از کشور عراق برگزار می شود.

قادری در ادامه مهارت پخت غذای شوانانه و پخت شیرینی کوته در گسترده اورامانات و مهارت پخت آش گیلاخه در گسترده استان را از دیگر میراث ناملموس ثبت ملی شده استان در این نشست اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 اثر ناملموس کرمانشاه ثبت ملی شد

8 اثر ناملموس کرمانشاه ثبت ملی شد