مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 06:052021-03-03اقتصادي

خرماکلا؛ روستایی که به معدن گل تبدیل شد


در روستای خرماکلا صحبت از بیکاری نیست، بلکه حرف همه اهالی تولید است و کارآفرینی.

همه به دنبال راهکاری برای تولید بیشتر و موفقیت در این مسیر هستند و خیلی زود توانستند تعداد گلخانه ها را افزایش دهند این روستا به معدن گل و گیاه تبدیل شده است.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ زهرا طاهری پرکوهیحاصلخیزی استان مازندران موجب شده حتی از میان سنگ هم سبزه بروید و همین موضوع این سؤال را در ذهن به وجود آورده که چگونه استانی با این همه سرسبزی این همه جوان بیکار داشته باشد.

در مقابل این نگاه که برخی جویای کار هستند برخی این اعتقاد را دارند کسی که علاقه مند به کار باشد بیکاری در استان مازندران معنا ندارد و در این میان برخی از روستاییان با بهره گیری از این ظرفیت توانستند گام هایی به سوی پیشرفت برداشته و حتی از دل روستاهای افرادی توانستند نام این روستاها را پرآوازه کنند.

در کنار این موضوعات در چند دهه اخیر به دلایل مختلف از جمله نبود بسترهای اشتغال، توسعه نیافتگی و همچنین جذابیت زندگی شهری جمعیت روستایی استان وارد روند کاهشی شد و یکی از مسائل بحث مهاجرت به شهرها بوده که برای پیدا کردن کسب و کار و درآمد از دیار پدری خود دل کنده و راهی شهرها می شدند، آن هم با هزار دردسر کارگری و مستاجری، اما در این میان برخی از روستاییان کاری کردند، کارستان نمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرماکلا؛ روستایی که به معدن گل تبدیل شد

خرماکلا؛ روستایی که به معدن گل تبدیل شد