مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 22:352021-03-02بين الملل

آمریکا هفت مقام ارشد روس را تحریم کرد


وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه سه شنبه 7 مقام ارشد روس را تحریم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، آمریکا 7 مقام ارشد روسیه را تحریم کرد و مدعی شد که اطلاعاتش نشان می دهد که مسکو عامل مسموم شدن الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف روس است.

جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای مدعی شد: استفاده کرملین از تسلیحات شیمیایی برای ساکت کردن مخالفان سیاسی و ارعاب دیگران، نشان دهنده بی اعتنایی آشکار به معیار های بین المللی است .

در ادامه این بیانیه آمده است: ما به اتحادیه اروپا در محکوم کردن مسمومیت الکسی ناوالنی و همچنین بازداشت و زندان شدن وی توسط دولت روسیه می پیوندیم .

الکساندر کالاشنیکوف رییس زندان ها، السکاندر بورتنیکوف رییس سازمان اطلاعات، ایگور کراشنوف دادستان کل، آندری یارین مدیر سیاست های ریاست جمهوری، پاول پوپوف و الکسی کرووروچکو معاونان وزیر دفاع، سرگیی کرینکو نخست وزیر سابق روسیه مقام هایی هستند که به لیست تحریم های آمریکا اضافه شده اند.

ناوالنی که در پرونده ای موسوم به پرونده روچر با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و از 29 دسامبر 2020 به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا هفت مقام ارشد روس را تحریم کرد

آمریکا هفت مقام ارشد روس را تحریم کرد