مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 20:302021-03-02سياسي

وزارت خارجه حذف رایزنان اقتصادی از سفارتخانه های ایران در خارج از کشور را تکذیب کرد


وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه ای اطلاعات نادرست مطرح شده درخصوص حذف رایزنان بازرگانی و یا اقتصادی از سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را تکذیب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روابط عمومی وزارت امور خارجه در این اطلاعیه آورده است: متاسفانه چندی است برخی رسانه ها با استناد به اخبار نادرست در مورد حذف رایزنان بازرگانی و یا اقتصادی از سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران، زمینه حمله نابجا به وزارت امور خارجه را فراهم آورده اند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در ادامه اضافه کرد: در سفارتخانه ها و سرکنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، دو دسته کارشناس اقتصادی شامل رایزنان اقتصادی و رایزنان بازرگانی فعالیت می کنند.

رایزن یا کارشناس اقتصادی از سوی وزارت امور خارجه منصوب می شود و اعزام رایزنان بازرگانی متناسب با نیازهای روز و ظرفیت اقتصادی با سایر کشورها از سوی سازمان توسعه تجارت وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می گیرد.

اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه در این ارتباط افزوده است: ظرف سالهای اخیر مشکلاتی برای اعزام رایزنان بازرگانی بوجود آمده و تعداد این رایزنان در خارج از کشور به حداقل رسیده که البته سازمان توسعه تجارت در حال پیگیری حل مشکل اعزام آنها و افزایش تعداد رایزنان بازرگان در خارج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه حذف رایزنان اقتصادی از سفارتخانه های ایران در خارج از کشور را تکذیب کرد

وزارت خارجه حذف رایزنان اقتصادی از سفارتخانه های ایران در خارج از کشور را تکذیب کرد