مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 13:252021-03-02اقتصادي

فعالیت بیش از 30 واحد پرورش بوقلمون بدون مجوز در مشهد


رییس اداره بهبود تولیدات دام مدیریت جهاد کشاورزی مشهد گفت: در حال حاضر 3 واحد پرورش بوقلمون پرواری و یک واحد بوقلمون مادر دارای مجوز و بیش از 30 واحد بدون مجوز در مشهد فعال هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی مشهد، حجت ایمانی مقدم اظهار کرد: در حال حاضر 3 واحد پرورش بوقلمون پرواری و یک واحد بوقلمون مادر دارای مجوز و بیش از 30 واحد بدون مجوز در شهرستان مشهد فعال هستند.

رییس اداره بهبود تولیدات دام مدیریت جهاد کشاورزی مشهد گفت: بوقلمون یک پرنده سخت جان است و حساسیت های مرغ را ندارد، پرورش آن هم مثل پرورش مرغ تخصصی نیست، بیماری خاصی هم تهدیدش نمی کند تا نیازی به دریافت واکسن داشته باشد.

  وی ادامه داد: تنها واکسنی هم که دریافت می کند در 15 روز گی است و بعد از دریافت این واکسن تعداد تلفات جوجه ها مشخص می شود، تنها چیزی که باید رعایت شود این است که از ترس و استرس به دور باشند، دشمن اصلی سلامتی شان هم گرد و خاک است که باعث می شود ریه های این حیوان سفت شده و کم کم به بیماری برونشیت و تنگی نفس مبتلا شود.

ایمانی مقدم عنوان کرد: پخش موسیقی خیلی ملایم در سالن های پرورش بوقلمون باعث می شود تا صدای بیرون به گوش شان نرسد و دچار استرس نشوند البته خیلی از جوجه ها با وجود همه این مراقبت ها باز هم به مرحل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت بیش از 30 واحد پرورش بوقلمون بدون مجوز در مشهد

فعالیت بیش از 30 واحد پرورش بوقلمون بدون مجوز در مشهد