مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 13:252021-03-02بين الملل

جمهوری چک برای استفاده از اسپوتنیک وی منتظر تایید اروپا نمی ماند


جمهوری چک اعلام کرده است که بدون تایید سازمان مقررات دارویی اتحادیه اروپا از واکسن کرونای اسپوتنیک وی ساخت روسیه نیز علیه بیماری کووید 19 استفاده خواهد کرد.

- جمهوری چک برای استفاده از "اسپوتنیک وی" منتظر تایید اروپا نمی ماند جمهوری چک اعلام کرده است که بدون تایید سازمان مقررات دارویی اتحادیه اروپا از واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" ساخت روسیه نیز علیه بیماری کووید 19 استفاده خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمهوری چک 10 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد و در چند هفته گذشته با شیوع انواع جدید کووید-19 از جمله کشورهایی بوده که شمار نسبتا بالای مبتلایان را در دوران همه گیری کرونا داشته است.

تا اوائل هفته جاری 649 هزار و 868 نفر در پراگ واکسن زده اند.

این کشور تاکنون از واکسن های فایزر/بیوان تک، مدرنا و آسترازنکا استفاده کرده است با این حال آندری بابیس، نخست وزیر جمهوری چک اخیرا اعلام کرده است که منتظر تاییدیه برای استفاده از واکسن کرونای ساخت روسیه موسوم به اسپوتنیک وی از سوی سازمان دارویی اروپا (EMA) نمی مانند و تایید سازمان دارویی جمهوری چک (سوکل) برای این منظور کفایت می کند.

بابیس در این رابطه گفت: سازمان دارویی جمهوری چک مستندات این واکسن را بررسی می کند و اگر آن را تایید کرد، وزارت بهداشت هم مجوز تزریق صادر خواهد کرد تا هر کس ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری چک برای استفاده از اسپوتنیک وی منتظر تایید اروپا نمی ماند

جمهوری چک برای استفاده از اسپوتنیک وی منتظر تایید اروپا نمی ماند