مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 13:202021-03-02اقتصادي

موزه نفت سوزهای کرمان در جهان بی نظیر است


مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت با اشاره به موزه نفت سوزها در کرمان تاکید کرد: این چنین موزه ای را در هیچ کجای دنیا نداریم و این موزه جزو دارایی های شهر کرمان است.

- ایسنا/کرمان مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت با اشاره به موزه نفت سوزها در کرمان تاکید کرد: این چنین موزه ای را در هیچ کجای دنیا نداریم و این موزه جزو دارایی های شهر کرمان است.

اکبر نعمت الهی بعد از ظهر امروز 12 اسفندماه در آیین افتتاح موزه نفت سوزها در کرمان گفت: مدیریت موزه های وزارت نفت از پنج سال قبل ایجاد شده که به دنبال جمع آوری و حفظ میراث و اسناد صنعت نفت است.

وی ادامه داد: تاکنون 124 نقطه را به ثبت ملی رسانده ایم، همچنین 40 میلیون برگ سند تاریخی و 13 هزار شیء تاریخی جمع آوری شده و بعد از مرمت در گنجینه ها نگهداری می کنیم.

نعمت اللهی تصریح کرد: امروز پنجمین موزه افتتاح می شود و تا پایان سال 1400 موزه های صنعت نفت به هشت موزه در کشور خواهد رسید.

مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت با بیان اینکه در بلندمدت به دنبال راه اندازی 28 موزه دیگر در سراسر کشور هستیم، اظهار کرد: موزه کرمان یک موزه ویژه ای است و نفت سوزها در این موزه به نمایش گذاشته شده اند.

وی افزود: اشیاء قدیمی نفت سوز را از حدود 17 استان کشور شناسایی و جمع آوری کردیم و در چهار سالن به نمایش گذاشته شده و در بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه نفت سوزهای کرمان در جهان بی نظیر است

موزه نفت سوزهای کرمان در جهان بی نظیر است