مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 12:552021-03-02اقتصادي

شمار موزه های صنعت نفت کشور تا پایان سال 1400 به 8 مورد می رسد


مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت گفت: امروز شاهد افتتاح پنجمین موزه صنعت نفت در استان کرمان هستیم که تا پایان سال 1400 قرار است این آمار به 8 موزه افزایش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اکبر نعمت الهی عصر سه شنبه در مراسم افتتاحیه موزه صنعت نفت بیان داشت: مدیریت موزه های صنعت نفت 5 سال است که با هدف جمع آوری، حفظ میراث و اسناد صنعت نفت ایجاد شده است.

وی افزود: تاکنون 124 نقطه را به ثبت ملی رساندیم، 40 میلیون برگ سند تاریخی، 13 هزار شیء تاریخی در گنجینه ها بعد از مرمت نگهداری می کنیم.

مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت گفت: امروز شاهد افتتاح پنجمین موزه صنعت نفت در استان کرمان هستیم ضمن این که تا پایان سال 1400 قرار است این موزه ها به 8 موزه برسد.

نعمت الهی تصریح کرد: 28 موزه در سراسر کشور از جمله موزه مسجد سلیمان، موزه مشهد و …در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: موزه کرمان، موزه ویژه ای است که به نفت زیاد ارتباطی ندارد اما از نفت سوزها در این موزه استفاده شده است ضمن این که از حدود 16_ 17 استان کشور اشیای نفت سوز را برای نمایش در این موزه جمع آوری، شناسایی و به کرمان منتقل کردیم.

نعمت الهی یادآور شد: همچنین در این موزه یک اتاق را به تاریخ کرمان اختصاص دادیم و ان شاالله در آینده نزدیک بتوانیم وارد فاز دو و سه این مجموعه بشویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمار موزه های صنعت نفت کشور تا پایان سال 1400 به 8 مورد می رسد

شمار موزه های صنعت نفت کشور تا پایان سال 1400 به 8 مورد می رسد