مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 12:452021-03-02بين الملل

چارلی؛ جاسوس زیردریایی سیا که الهام بخش ربات های امروزی شد


ارتش آمریکا تعدادی ربات زیرآبی برای جاسوسی از دشمن دارد اما این فناوری های پیشرفته سال ها پس از ربات گربه ماهی چارلی به وجود آمدند.

- ارتش آمریکا تعدادی ربات زیرآبی برای جاسوسی از دشمن دارد اما این فناوری های پیشرفته سال ها پس از ربات گربه ماهی "چارلی" به وجود آمدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، ربات بدون سرنشین چارلی در دهه ی 1990 توسط آژانس اطلاعات مرکزی (CIA) ساخته شد.

این ربات دارای حسگرهای بصری و صوتی برای جاسوسی از دشمنان و همچنین نمونه برداری از آب است.

این گربه ماهی محافظ در برابر فشار بود و سیستم حفظ تعادل (ballast) و سیستم ارتباطی در بخش اصلی بدنه و سیستم پیشرانه در قسمت دم دارد.

جزییات ماموریت های چارلی هنوز محرمانه است اما فناوری های آن به دانشمندان در ساخت زیردریایی های رباتیک و دیگر دستگاه های الهام گرفته شده از آبزیان برای جستجوی دریاها کمک کرد.

این ربات ماهی 2 فوت(60 سانتی متر) طول دارد و طبق گفته ی وبسایت آژانس اطلاعات مرکزی برخی از ویژگی های آن شامل سرعت، استقامت، کنترل عمق و دقت بالا در شناست.

اگرچه چارلی اندازه ای کوچک تر از ماهی های معمولی که طول متوسط آن ها 3 فوت(90 سانتی متر) است دارد اما ظاهر و نحوه ی حرکتش مشابه گربه ماهی های واقعی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چارلی؛ جاسوس زیردریایی سیا که الهام بخش ربات های امروزی شد

چارلی؛ جاسوس زیردریایی سیا که الهام بخش ربات های امروزی شد