مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 08:152021-03-02اقتصادي

24 رقم برنج در موسسه تحقیقات برنج آمل معرفی شد


مسؤول بخش فنی و تحقیقاتی موسسه تحقیقات برنج کشور گفت: 24 رقم برنج از زمان تاسیس معاونت موسسه تحقیقات برنج تاکنون تولید و اصلاح شد.

- مهدی رستمی در گفت و گو با خبرنگار  فارس در ساری، با بیان اینکه مازندران بزرگترین تولیدکننده برنج کشور است چراکه 38 درصد سطح زیرکشت و 45 درصد تولید این محصول در کشور را در اختیار خود دارد، گفت: امسال 100 هزار هکتار اراضی شالیزاری مازندران به کشت مجدد و پرورش رتون اختصاص یافت.

وی ادامه داد: دستیابی به خوداتکایی و خودکفایی در محصول استراتژیک برنج بدون شالیزارهای منطقه شمال میسر نخواهد شد.

رستمی اظهار کرد: تاریخچه تحقیقات برنج در مازندران به سال 1340 برمی گردد و فعالیت برنج در ایستگاه تحقیقاتی ساری آغاز شد و در سال 42 ایستگاه تحقیقات آمل راه اندازی شد که در سال 72 تشخیص داده شد موسسات تک محصولی در کشور شکل بگیرد و موسسه تحقیقات در گیلان و معاونت آن در مازندران آغاز به کار کرد تا به موضوع تحقیقاتی برنج بپردازند.

مسؤول بخش فنی و تحقیقاتی موسسه تحقیقات برنج کشور ادامه داد: معاونت موسسه تحقیقات برنج در سال 90 با در اختیار قرار دادن 50 هکتار اراضی شالیزاری گاودشت، ایستگاه تحقیقاتی شالیزاری را تاسیس کرد و تمام فعالیت های تولید بذر، طبقات مختلف بذری و طرح های پژوهشی در این ایستگاه تحقیقاتی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

24 رقم برنج در موسسه تحقیقات برنج آمل معرفی شد

24 رقم برنج در موسسه تحقیقات برنج آمل معرفی شد