مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 08:052021-03-02سياسي

میراث معماری معاصر پایتخت توسط شهرداری تملک می شود


سخنگوی شورای شهر تهران از اختصاص اعتبار جهت تملک آثار معماری معاصر تهران خبر داد و گفت: با مصوبه شورای شهر تملک این میراث در دستور کار شهرداری قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره تملک میراث معماری معاصر در پایتخت اظهار داشت: خیابان های تهران نمایشگاه و موزه معماری زیادی دارد و پایتخت  از این منظر شهری بسیار غنی است، ولی متأسفانه به این موضوع توجه نشده و به دلیل  جریان قالب اقتصادی متکی به ساخت و ساز در تهران و موانع حقوقی و مدیریتی بخش مهمی از این آثار نابود شده است.

وی افزود: هر چند که تملک راه اساسی حفاظت از این میراث معاصر نیست ولی معتقد هستم که برخی آثار ویژه معماری معاصر باید توسط شهرداری به عنوان نهاد عمومی تملک شود و کاربری های فرهنگی و هنری تبدیل شود.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: در ردیف بودجه سال 1400 به پیشنهاد کمیته معماری مقرر شد ردیف بودجه با رقم 20 میلیارد تومان برای تملک آثار ارزشمند معماری در نظر گرفته شده است.

اعطا تصریح کرد: این موضوع می تواند تضمین کننده تداوم حیات بنا و عدم تخریب این آثار معاصر باشد از طرفی چرا نتوان سرای محلات و ادارات کل را در بناهای ارزشمند مستقر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث معماری معاصر پایتخت توسط شهرداری تملک می شود

میراث معماری معاصر پایتخت توسط شهرداری تملک می شود