مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 07:502021-03-02سياسي

سردترین پلاسمای جهان در یک بطری مغناطیسی به دام انداخته شد


فیزیک دانان سردترین پلاسمای جهان را در یک بطری مغناطیسی به دام انداختند که این کار می تواند به بسیاری از سوالات مربوط به قدرت همجوشی پاسخ دهد.

- فیزیک دانان سردترین پلاسمای جهان را در یک بطری مغناطیسی به دام انداختند که این کار می تواند به بسیاری از سوالات مربوط به قدرت همجوشی پاسخ دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، پلاسما یکی از چهار حالت اصلی ماده است، اما برخلاف سایر حالت های ماده، بخشی از زندگی روزمره ما نیست، چرا که عموما در مکان های بسیار داغ مانند خورشید یا یک صاعقه یافت می شود.

سوالات زیادی وجود دارد که باید پاسخ داده شوند؛ سوالاتی که می تواند درک ما را در مورد انرژی پاک، آب و هوای فضا و اخترفیزیک بیشتر کند و فیزیکدانان دانشگاه رایس در این راستا به کشفی دست یافته اند که می تواند چنین کاری را انجام دهد.

بر اساس اعلامیه مطبوعاتی این دانشگاه، فیزیکدانان دانشگاه رایس (Rice) راهی برای محبوس کردن سردترین پلاسمای جهان در یک بطری مغناطیسی کشف کرده اند.

این مطالعه که در مجله Physical Review Letters منتشر شده است، جزییات این موضوع را توضیح می دهد که چگونه محققان با استفاده از استرانسیوم (Strontium) خنک شده با لیزر توانستند پلاسمایی با تقریباً منفی 272 درجه سانتیگراد(1 درجه بالای صفر مطلق) بسازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردترین پلاسمای جهان در یک بطری مغناطیسی به دام انداخته شد

سردترین پلاسمای جهان در یک بطری مغناطیسی به دام انداخته شد