مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 07:452021-03-02سياسي

1200 هکتار نهال کاری در اراضی طبیعی استان سمنان انجام شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در سال جاری این اداره کل در کنار حفاظ تاغ زارها با هدف جلوگیری از بیابانزایی، یک هزار و 200 هکتار نهالکاری نیز داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جعفر مرادی حقیقی صبح سه شنبه در نشست خبری با حضور رسانه ها و خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی استان سمنان، با اشاره به کاشت یک هزار و 200 هکتار نهال در سطح استان با هدف مقابله با بیابان زایی، بیان کرد: در سال جاری این اقدام در سراسر استان در کنار سیاست حفظ تاغ زارها و مراتع دنبال شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت روان آب همراه با عملیات بیولوژی در سطح یک هزار و 100 هکتار اراضی طبیعی استان سمنان و همچنین آبیاری و نگهداری از دو هزار و 200 هکتار نهال کاری های سال های قبل از جمله دیگر اقدامات منابع طبیعی در سال 99 بوده است، افزود: طرح پژوهشی بادشکن کوتاه برای نخستین بار در کشور با مشارکت دانشکده منابع طبیعی تهران و سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور در محدوده کانون فرسایش بادی شهرستان گرمسار یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در سال جاری بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه 535 هزار و 173 هکتار از اراضی استان در 38 منطقه به عنوان کانون های بحرانی فرسایش بادی شناخته شده است، ابراز کرد: از طریق وزش شدید باد سالانه در حدود 330 میلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1200 هکتار نهال کاری در اراضی طبیعی استان سمنان انجام شد

1200 هکتار نهال کاری در اراضی طبیعی استان سمنان انجام شد