مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 07:352021-03-02بين الملل

توسعه کشاورزی محور رایزنی مقامات ازبکستان و آذربایجان


سفیر ازبکستان در «باکو» و وزیر کشاورزی آذربایجان چشم انداز گسترش همکاری های دو کشور در زمینه کشاورزی را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بهرام اشرفخان اف سفیر ازبکستان در باکو و انعام کریم اف وزیر کشاورزی آذربایجان چشم انداز گسترش همکاری های دو کشور در زمینه کشاورزی را بررسی کردند.

اشرفخان اف در این دیدار در مورد دستاوردهای این کشور در بخش کشاورزی مانند ماهیت و اهداف استراتژی توسعه کشاورزی ازبکستان در سال های 2020 و 2030 میلادی را در اختیار کریم اف قرار داد.

  وزیر کشاورزی آذربایجان نیز ضمن ارزیابی مثبت دستاوردهای ازبکستان، ابراز امیدواری کرد که اقدامات در دست انجام تحت ریاست شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان پایه محکمی را برای توسعه و شکوفایی بیش از پیش پی ریزی کند.

   طرفین با اشاره به روابط ازبکستان و آذربایجان آهنگ پیشبرد همکاری های متقابلا سودمند در زمینه کشاورزی را مثبت ارزیابی کردند.

امروز در ازبکستان 84 شرکت از جمله 71 شرکت مشترک در زمینه های بازرگانی، ماشین سازی، فلز سازی، دارایی و بیمه، انرژی، خدمات، تولید و تعمیر جواهرات، بخش غذایی، صنایع سبک فعالیت می کنند.

جمهوری آذربایجان استقلال این کشور را در تاریخ 19 اکتبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 اکتبر سال 1995 میلادی بین این دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشاورزی محور رایزنی مقامات ازبکستان و آذربایجان

توسعه کشاورزی محور رایزنی مقامات ازبکستان و آذربایجان