مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 07:302021-03-02اقتصادي

مشکلات ترافیک کامیون ها برای مرزنشینان آستارا


طی چند ماه گذشته، انعکاس گسترده گزارش ها و اخبار ترافیک شدید کامیون های صادراتی و ترانزیتی از مقابل درب گمرک مرز زمینی آستارا تا کنارگذرها و خیابان های اصلی دور شهر، - بازتاب هایی را در میان هموطنان، به خصوص شهروندان این شهر مرزی و بندری داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایسنا نوشت: ترافیک کامیون ها در بندر مرزی آستارا برای شهروندان این شهر که دارای حمل و نقل ترکیبی گمرک زمینی، دریایی، ریلی و منطقه ویژه اقتصادی بندر است، موضوع جدیدی نیست.

آنچه را که به تبع این صف های طولانی چند خطه در اماکن عمومی، رسانه های جمعی، فضای مجازی و حتی ساکنان آن خیابان های اصلی نقل قول می شود، سبب گردید تا ارزیابی متفاوت را در این موضوع بسیار مهم داشته باشیم و با نگاهی اجمالی به این رویداد، سود، ضرر و آسیب های اجتماعی آن را بررسی کنیم.

آستارایی ها به خوبی به یاد دارند زمانی را که مراودات با شوروی سابق در دهه 60 شمسی بسیار محدود بود، کامیون های ترانزیتی شرکت های مختلف حمل و نقل بین المللی با آرم ها و کشنده های یکسان از مرز خارج می شدند و پس از توقف در خیابان های کوچک آستارای قدیم جمهوری اسلامی ایران، این شهرستان را به مقاصد خود ترک می کردند.

این مراودات از اواخر دوران قاجار تا اواخر حکومت شوروی همچنان ادامه داشت تا اینکه پس از فروپاشی اتحاد جماهیر ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات ترافیک کامیون ها برای مرزنشینان آستارا

مشکلات ترافیک کامیون ها برای مرزنشینان آستارا