مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 07:202021-03-02اجتماعي

حال ناخوش «ریاضی»


مدیر گروه دانشکده ریاضی دانشگاه کاشان با اشاره به کاهش علاقه دانش آموزان و خانواده ها به رشته ریاضی، گفت: ترویج ریاضیات می تواند زیربنایی برای کمک به حال ریاضیات کشور باشد.

علی اصغر رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل کاهش علاقه مندی دانش آموزان و خانواده ها به ریاضیات، استقبال از رشته ریاضی در دبیرستان ها کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ترویج و همگانی سازی ریاضی در پنجاه و یکمین کنفرانس ریاضی ایران که در کاشان برگزار شد، گفت: به عنوان یک استاد ریاضی معتقدم اگر در تمام شاخه ها در بزرگسالان خوب عمل کنیم، اما در پایه ضعیف باشیم امکان اصلاح وجود ندارد و جایگزینی نخواهیم داشت.

دبیر کمیته ترویج و همگانی سازی ریاضی تصریح کرد: ریاضیات در کشور ما به دلایل مختلف در سال های اخیر حال خوبی ندارد و رشته ریاضی در دبیرستان ها در حال خالی شدن است.

متأسفانه اقبال بیشتر به سمت رشته های تجربی است و خانواده ها و دانش آموزان به دنبال پزشک شدن هستند که این موضوع سبب شده از رشته های پایه و ریاضی غافل شویم.

رضایی ادامه داد: اگرچه تحصیل در رشته های تجربی بسیار ارزشمند است، اما رشته های علوم پایه و فنی اساس سازندگی کشور را ایجاد می کنند و این عدم توازن در آینده کشور را با مشکل مواجه می سازد که باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال ناخوش «ریاضی»

حال ناخوش «ریاضی»