مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 22:552021-03-01اقتصادي

رتبه اول استانی خلخال در تولید گل رز هلندی


شهرستان خلخال با تولید5/2 میلیون گل شاخه رز هلندی رتبه اول استان اردبیل در کارنامه دارد.

- محمد شاد خاطر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خلخال اظهار کرد: شهرستان خلخال با تولید 5/2 میلیون شاخه گل بریده رز هلندی اولین رتبه تولید گل رز هلندی استان را در کارنامه دارد.

وی به فعال بودن بیش از 27 گل خانه در حوزه گل رز هلندی و سیفی جات در شهرستان خلخال اشاره کرد و افزود: تنها در 5/4 هکتار از گلخانه های شهرستان خلخال گل رز کشت شده و محصولات تولیدی این واحدها به بیش از ده استان کشور ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلخال از فعال شدن بیش از 30 گل خانه رز هلندی، سیفی جات و محصولات کشاورزی در خلخال تا سال آینده خبر داد و بیان کرد: اقدامات لازم برای فعال سازی این واحدها انجام شده و با به پایان رسیدن عملیات زیرساختی و احداث گل خانه و اخذ تسهیلات وارد چرخه تولید خواهند شد.

شاد خاطر تصریح کرد: در بحث گل خانه های مقیاس کوچک نیز شهرستان خلخال در رتبه اول استانی قرار داشته و تولید بیش از 70 تن توت فرنگی و 150 تن خیار از گل خانه های جالیز موجب شده که رتبه دوم گل خانه های سیفی جات کشاورزی نیز در استان در اختیار خلخال باشد.

وی یکی از مهم ترین عوامل برای ماندگاری و کیفیت گل رز هلندی شهرستان خلخال در مقایسه با سایر تولیدات مناطق مختلف کشور را آب و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه اول استانی خلخال در تولید گل رز هلندی

رتبه اول استانی خلخال در تولید گل رز هلندی