مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 22:502021-03-01پزشكي

ماجرای تامین مهمات برای یک دفاع طاقت فرسا


کرونا که آمد، گره کور تحریم ها و احتکار سودجویان هم شدند دو لبه یک شمشیر علیه سلامت مردم کشورمان؛ به طوری که بازار ماسک، مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات حفاظتی مقابل کرونا را در کشور آشفته کرد و مردم و مدافعان سلامت را در مضیقه قرار داد؛ - اما حالا بعد از گذشت یکسال ورق برگشته و بازار تجهیزات حفاظتی مقابله با کرونا در شرایط وفور و صادرات است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کرونا که آمد، هنوز کسی نمی دانست این ویروس هزار رنگ چگونه و با چه سرعتی می تواند در جان ها رخنه کند، در برخی با علامت های بالینی شبیه به آنفلوآنزا خودنمایی می کرد و در برخی هم بی علامت.

دانشمندان جهان نه روش درمانی برایش متصور بودند و نه حتی درباره روش های پیشگیری از انتقال کووید-19 حقایق علمی را می دانستند.

تنها حرف علم در برابر مهمان ناخوانده چینی همین بود که یک ویروس تنفسی مانند آنفلوآنزاست و از راه تنفسی منتقل می شود.

بنابراین باید همان نکات بهداشتی را که برای پیشگیری از آنفلوآنزا رعایت می کنیم، در دوران شیوع کرونا هم رعایت کنیم تا در امان بمانیم؛ یعنی دست هایمان را مرتبا بشوییم، از تجمع و حضور غیر ضروری در بیرون از خانه پرهیز کنیم، اگر بیمار شدیم در خانه بمانیم و استراحت کنیم، در عین حال سازمان جهانی بهداشت هم توصیه می کرد که فقط بیماران دارای علائم و کادر درمان از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای تامین مهمات برای یک دفاع طاقت فرسا

ماجرای تامین مهمات برای یک دفاع طاقت فرسا