مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 14:552021-03-01پزشكي

کاهش اشتباهات دارویی از مزیت های نسخه نویسی الکترونیک است


معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی نظارت دقیق بر نحوه مصرف دارو و جلوگیری از اشتباهات را از مزایای نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا رییسی عصر دوشنبه در آیین رونمایی از سامانه برخط نسخه الکترونیک در مازندران با اشاره به نسخه نویسی الکترونیک جزو برنامه های اصلی وزارت بهداشت بوده است، افزود: همچنین طبق برنامه های توسعه، باید پرونده الکترونیک برای تمامی خانوارها تشکیل شود.

وی افزود: نسخه نویسی الکترونیک از ارکان مهم پرونده الکترونیک به شمار می رود که دارایی مزایایی از جمله صرفه جویی در کاغذ و کاهش اشتباهات نسخه نویسی، نظارت دقیق بر نحوه ارزیابی مصرف وتداخل داروها است.

وی ادامه داد: این طرح برای بیمه ها نیز دارای مزایایی است زیرا سالانه تعداد زیادی نسخه های اشتباه نوشته وخوانده می شود و نسخه نویسی الکترونیک می تواند این اشتباهات را جلوگیری کند.

رییسی نظارت بر مصرف دارو را از دیگر مزایای نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد و گفت: نسخه الکترونیک می تواند نظارت دقیق توسط پزشک تجویزکننده دارو وناظران بر داروخانه ها اعمال شود.

وی با عنوان اینکه در نظام سلامت از نظام های پیشرو در الکترونیک سازی است، گفت: در مازندران به دلیل اجرای نظام پزشک خانواده، پزشکان با اجرای طرح نسخه الکترونیک آشنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اشتباهات دارویی از مزیت های نسخه نویسی الکترونیک است

کاهش اشتباهات دارویی از مزیت های نسخه نویسی الکترونیک است