مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:402021-03-01پزشكي

تاثیر امواج تلفن همراه بر سلول ها


نتایج یک تحقیق نشان می دهد امواج تلفن همراه، سرعت رشد سلول های زنده را کند می کند و سبب ایجاد آسیب های موقت به ماده ژنتیکی سلول می شود.

- نتایج یک تحقیق نشان می دهد امواج تلفن همراه، سرعت رشد سلول های زنده را کند می کند و سبب ایجاد آسیب های موقت به ماده ژنتیکی سلول می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، افزایش سریع نگرانی های جهانی در مورد اثرات مواجهه با بسامد رادیوییِ (RFR) تولیدشده توسط تجهیزات رایج از جمله تلفن های همراه بر سلامت باعث شده است تا محققان به بررسی اثرات بیولوژیکی این امواج بیشتر توجه کنند.

تاکنون تمام مطالعات در این باره بر روی اثرات مستقیم امواج رادیویی بوده در حالی که اثرات غیرمستقیم یا به عبارتی اثرات غیرهدفمند امواج رادیویی مورد مطالعه قرار نگرفته است.

تحقیقات محققان مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران نشان می دهد که امواج تلفن همراه، سرعت رشد سلول های زنده را کند می کند و سبب ایجاد آسیب های موقت به ماده ژنتیکی سلول می شود.

این تحقیق نشان می دهد که این امواج با افزایش رادیکال های آزاد، سلول های زنده را در معرض آسیب های جدی قرار می دهد.

این پژوهش همچنین این موضوع را به اثبات می رساند که تغییرات سلولی حتی در سلول های جانبی که در معرض امواج مستقیم قرار نداشتند، اما به نوعی با سلول های تحت تأثیر امواج مستقیم م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر امواج تلفن همراه بر سلول ها

تاثیر امواج تلفن همراه بر سلول ها