مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:152021-03-01سياسي

دولت حق ندارد مدیریت سهام عدالت 50 میلیون نفر را به 155 نفر واگذار کند


دولت چه حقی دارد که نمایندگان دولت از مجموعه وزارت اقتصاد در استان ها و معاونان اقتصادی استانداری ها را متولی تصمیم گیری بزرگترین بخش خصوصی و عمومی سهام عدالت قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست خبری اظهار داشت: سهام عدالت در سال 84 در دستور کار حاکمیت قرار گرفت و بعد از آن مقام معظم رهبری بر آزادسازی این سهام تأکید کردند.

وی افزود: اخیراً مصوباتی از سوی شورای عالی بورس درباره سهام عدالت اعلام شده که نگرانی هایی را برای آینده این سهام و مردم بوجود آورده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: حدود 50 میلیون نفر از جمعیت کشور دارای سهام عدالت هستند که بخشی از پرتفوی سهام این افراد در شرکت های بورسی و بخشی دیگر در شرکت های غیربورسی قرار دارد، حدود 36 شرکت از شرکت های مهم کشور در بورس حضور دارند که بین 30 تا 40 درصد سهام این شرکت ها در قالب سهام عدالت متعلق به مردم است.

وی ادامه داد: ارزش پرتفوی این شرکت های بورسی علی رغم نوسانات ماه های اخیر حدود 500 هزار میلیارد تومان است، همچنین ارزش غیربورسی 13 شرکتی که قیمت آنها در بورس نیامده، دارای برآورد دقیقی نیست اما مجموعه ارزش سهام 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی پرتفوی سهام عدالت 50 می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت حق ندارد مدیریت سهام عدالت 50 میلیون نفر را به 155 نفر واگذار کند

دولت حق ندارد مدیریت سهام عدالت 50 میلیون نفر را به 155 نفر واگذار کند