مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 09:302021-03-01فناوري

رویکرد مرکز ملی فضای مجازی در رابطه با منظومه های ماهواره ای


با ظهور و بلوغ فناوری­ های نوین در انقلاب صنعتی چهارم، منظومه های ماهواره ای به عنوان نماد عصر چهارم فضا در صنعت ماهواره در حال رونمایی و بهره برداری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، منظومه هایی چندصدتایی و چندهزارتایی از ماهواره های ارزان قیمت و پرظرفیت که در مدار نزدیک به زمین مستقر شده و با سرعت بسیار بالا و تأخیر بعضاً کمتر از زیرساخت های زمینی اقدام به پوشش وسیعی از کره زمین می کنند و از لحاظ فنی، تطابق پذیری بسیار مناسبی با نسل پنجم ارتباطات (5G) دارند.

همگرایی در پیشرفت فناوری، ظهور مدل های جدید تجاری، تخصیص بودجه های هدفمند و تقاضای بیشتر کاربران برای تأمین ظرفیت بیشتر، سرعت بالاتر و تأخیر کمتر، موفقیت بازار منظومه­ های ماهواره­ ای را اکنون نسبت به گذشته محتمل تر می­کند.

طبق آمار اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، بیش از 4 میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه و بیش از 200 میلیون نفر در کشورهای پیشرفته به اینترنت دسترسی ندارند و این درحالیست که طبق آمار اتحادیه بین المللی مخابرات، متوسط ضریب نفوذ اینترنت در دنیا از حدود 17 درصد در سال 2005 به حدود 53 درصد در سال 2019 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویکرد مرکز ملی فضای مجازی در رابطه با منظومه های ماهواره ای

رویکرد مرکز ملی فضای مجازی در رابطه با منظومه های ماهواره ای