مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 09:302021-03-01سياسي

رییس قوه قضاییه: قاضی اسامی افراد محبوس را دائم مرور کند


رییس قوه قضاییه با بیان اینکه در امر قضا، علم و ادب مباحث مهمی برای کسی است که در کسوت و جایگاه قضا قرار گرفته، گفت: قاضی، اسم افرادی که در حبس قرار دارند را دائم مرور و به آنها توجه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز دوشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در نشست شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان ها که بصورت ارتباط تصویری برگزار شد علم و ادب را امری مهم برای کسانی دانست که در جایگاه قضا گرفته اند.

رییس قوه قضاییه گفت: شرط قضاوت عادلانه آراستگی به دانش و ادب است و قضات ما هم باید از دانش برخوردار باشند هم موظف به آداب باشند.

رییسی افزود: بسیاری با جوسازی حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهند، اما برای عبور از فضای غبارآلود و قضاوت بحق و عادلانه باید در مسیر تقوای الهی حرکت کرد تا از قدرت تمیز حق و باطل برخوردار شد.

رییس قوه قضاییه تشخیص موضوع، تشخیص حکم، تناسب حکم و موضوع و اراده پولادین برای تصمیم گیری و صدور حکم مبتنی بر مبانی را امری مهم دانست و از علم و ادب و تقوی به عنوان لوازم مورد نیاز برای این کار یاد کرد.

رییسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از لزوم وارد کردن مفاهیم بلند اسلامی به عرصه عمل و زندگی اجتماعی سخن گفت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس قوه قضاییه: قاضی اسامی افراد محبوس را دائم مرور کند

رییس قوه قضاییه: قاضی اسامی افراد محبوس را دائم مرور کند