مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 08:552021-03-01بين الملل

پکن: آمریکا به جای مداخله، به حاکمیت قانون احترام بگذارد


سخنگوی وزارت خارجه چین با دفاع از سیاست های پکن در قبال «هنگ کنگ»، از ایالات متحده خواست تا هرگونه مداخله در امور داخلی چین را متوقف کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ ون بین سخنگوی قاطعانه از نیروهای پلیس هنگ کنگ در عمل به وظایف خود مطابق با قوانین حمایت می کند و از ایالات متحده می خواهد که به حقایق و حاکمیت قانون احترام گذاشته و هرگونه مداخله به هرشکلی در امور داخلی چین را متوقف کند .

اظهارات این دیپلمات چینی در حالی مطرح شد که ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه هفته جاری در پیامی مداخله جویانه بدون توجه به هشدارهای مکرر پکن درباره مداخله در امور داخلی چین، خواستار آزادی 47 نفری شد که در هنگ کنگ به اتهام توطئه برای براندازی بازداشت شده بودند.

وی با حمایت از معترضین هنگ کنگ و دفاع از آنها بعنوان مدافعان دموکراسی تأکید کرد: ما به همراه دیگر جامعه بین المللی از مقام های پکن و هنگ کنگ درخواست می کنیم تا نامزدهای پان دموکرات را که در هنگ کنگ بازداشت هستند، آزاد کند.

شواهد بیشتری موجود است که قانون امنیت ملی به دنبال خفه کردن مخالفان و تضعیف خودمختاری هنگ کنگ است .

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که چین به وعده هایش برای حفظ خودمختاری هنگ کنگ عمل نکرده اما این کشور ضمن رد این ادعاها اعلام کرده که قانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: آمریکا به جای مداخله، به حاکمیت قانون احترام بگذارد

پکن: آمریکا به جای مداخله، به حاکمیت قانون احترام بگذارد