مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 08:002021-03-01سياسي

چگونه می توان برجام را ماندگار کرد؟


یک دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: دو دولت ایران و آمریکا می توانند با آغاز حسن نیت متقابل مثل کاهش تبلیغات خصمانه، زمینه تغییرات حداقلی را فراهم کنند، - یک دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: دو دولت ایران و آمریکا می توانند با آغاز حسن نیت متقابل مثل کاهش تبلیغات خصمانه، زمینه تغییرات حداقلی را فراهم کنند، این پروسه باید با احیاء برجام و اجرای درست و کامل آن آغاز شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید حسین موسویان مدرس دانشگاه پرینستون آمریکا و ابوالقاسم بینات، مدرس دانشگاه هاروارد آمریکا در مقاله ای در نشریه نشنال اینترست آمریکا به بررسی این موضوع پرداختند که چگونه می توان برجام را ماندگار کرد .

متن این مقاله به شرح زیر است: سرنوشت برجام به ریسمانی بند است.

درحالی که دیپلمات های بین المللی درتلاش برای نجات آن هستند، موضوع مهمتر اینست که چه اطمینانی وجود دارد که برجام بفرض احیاء یا هرتوافق دیگری با ایران، چه در دوره بایدن یا رییس جمهور بعدی، به وضعیت برجام در دوره ترامپ دچار نشود.

گزینه هایی همچون یک معامله کلان یا درگیر کردن کنگره آمریکا برای توافقات احتمالی مطرح هستند، اما هیچ یک واقع بینانه نیست.

اما آنچه که می تواند برجام یا هرتوافق دیگر بین ایران و آمریکا را پایدار کند، تغییر در وضعیت جاری و ایجاد یک بهبود حداقلی در روابط آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان برجام را ماندگار کرد؟

چگونه می توان برجام را ماندگار کرد؟