مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 07:452021-03-01سياسي

آیا با تصویب مشروط لوایح FATF در مجمع، نه سیخ می سوزد و نه کباب؟


در شرایطی که به دلیل فضاسازی های رسانه ای حامیان FATF، هزینه سیاسی تصمیم گیری درباره لوایح مرتبط با FATF برای مجمع تشخیص مصلحت نظام بالا رفته است، - خبرگزاری فارس؛ با نزدیک شدن به زمان تصمیم گیری درباره لوایح مرتبط با FATF در ایران با لحاظ حق شرط هایی این لوایح را تصویب کند.

مخالفان FATF با استدلال های مبتنی بر شواهد واقعی، پوچ بودنِ چنین حق شرط هایی را اثبات کرده اند به گونه ای که حتی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال گذشته تصویب شده بود که تصویب لوایح با حق شرط ارزشی ندارد.

*گمانه زنی درباره تصمیم مجمع تشخیص مصلحت درباره لوایح مرتبط با FATF با توجه به فضاسازی های رسانه ای شدیدی که در این دو سال درباره لوایح مرتبط به FATF ایجاد شده و تصورات و ذهنیت های غلط و توقعات نابجایی که درباره تأثیر تصویب این لوایح در افکار عمومی شکل گرفته، طبیعی است تصمیم گیری درباره این لوایح برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام ممکن است هزینه های سیاسی بالایی در پی داشته باشد.

اگرچه نقش برخی اعضای حامی FATF مانند ، اما ملاحظات مربوط به هزینه های سیاسی این تصمیم نیز در این زمینه بی تأثیر نبوده است.

اکنون با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و بررسی مجدد این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنان سایه این گونه ملاحظات بر فضای مجمع وجود دارد و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا با تصویب مشروط لوایح FATF در مجمع، نه سیخ می سوزد و نه کباب؟

آیا با تصویب مشروط لوایح FATF در مجمع، نه سیخ می سوزد و نه کباب؟