مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 07:402021-03-01اقتصادي

مصوبه مهم سازمان بورس درباره صندوق های سرمایه گذاری


هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، افزایش حد نصاب سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت در سهام را تصویب کرد.

- ، عطف به طرح پیشنهادی از طرف صندوق های سرمایه گذاری ناشی از جمع بندی مذاکرات با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مقرر شد: 1- صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ملزم به سرمایه گذاری حداقل 15 درصد و حداکثر 25 درصد از ارزش کل دارایی های صندوق در سهام، حق تقدم سهام و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس تهران یا بازار اول و دوم فرابورس ایران، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس و واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری هستند.

2- صندوق های یاد شده ملزم هستند تا پایان اسفند 1400 نسبت به رعایت نصاب موضوع این مصوبه به شرح زیر اقدام کنند: 2-1- تا پایان اسفند ماه 1399 نسبت به افزایش حداقل 3 واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.

2-2- تا پایان اسفند ماه 1400 در هر فصل نسبت به افزایش 3 واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه مهم سازمان بورس درباره صندوق های سرمایه گذاری

مصوبه مهم سازمان بورس درباره صندوق های سرمایه گذاری