مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 07:052021-03-01سياسي

پرونده های تجاوز در ایران چگونه بررسی می شوند؟


عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه بوعلی سینا گفت: اثبات تجاوز جنسی رویه سختی دارد و از نظر قانونی، کمبودهای زیادی در پیگیری پرونده های تجاوز به عنف وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهری برزگر، عضو هیئت علمی گروه حقوق دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: وقتی یک خانم مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد، برای شکایت از فرد متجاوز باید به دادگاه کیفری شماره یک مراجعه کند چراکه دادگاه صالح برای رسیدگی به این جرم، دادگاه کیفری شماره یک است و این جرائم به صورت مستقیم در دادگاه مطرح می شوند.

وی ادامه داد: این مسئله به صورت کامل با سیاست بزه پوشی اسلام هماهنگی دارد چراکه لزومی ندارد بزه دیده و متهم در دادسرا که محیط شلوغ تری نسبت به این دادگاه دارد، حضور داشته باشند و این مسئله را برای بازپرس و افراد مختلف بازگو کنند.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه تجاوز جنسی در حقوق ایران با نام زنای به عنف شناخته می شود، توضیح داد: به موحب بند پ ماده 224 قانون مجازات اسلامی برای این مسئله جرم انگاری شده است.

برزگر در رابطه با نحوه اثبات ادعای بزه دیده، مطرح کرد: اثبات تجاوز مسئله ای است که به حدود مربوط می شود بنابراین بسیار کار سختی است حتی برخی از فقها پیشنهاد دادند زنای به عنف را جزء حدود درنظر نگیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده های تجاوز در ایران چگونه بررسی می شوند؟

پرونده های تجاوز در ایران چگونه بررسی می شوند؟